cip.nl is nu cvandaag.nl
Start gratis maand
Jan-Willem Grievink
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

God

12 juli 2022 door Jan-Willem Grievink

Mijn christelijke standpunten maken mensen niet nieuwsgierig naar Jezus

Wanneer ik als christen écht een leesbare brief van Christus ben, dan is mijn leven een etalage voor Gods glorie en zien mensen in mij (en jullie) ‘iets’ van Jezus. Maar hoe werkt dat dan en wat zijn dan de listigheden waarmee de duivel mijn etalage vol modder smeert?

In mijn eerste column heb ik verteld dat God op aarde vijf etalages heeft waarin je alvast iets van Hemzelf kunt zien. Net zoals je in een restaurant in een amuse al kunt proeven wat de kok later aan lekkers voor je zal klaarmaken. Daarna volgden twee columns waarin ik de eerste twee etalages heb toegelicht (de schepping en het Joodse volk) en hoe die etalages worden ‘aangevallen’ en besmeurd, zodat ze hun rol van het nieuwsgierig maken naar God, minder kunnen waarmaken.

cvandaag Premium logo

Wil je verder lezen?

Krijg onbeperkt toegang tot cvandaag.nl

Start je gratis maand Inloggen

Jan-Willem Grievink
- Jan-Willem Grievink over Openbaring: “Stop met al dat vrij-geestelijke-geïnterpreteer”
- Hoe weet je dat je een goed huwelijk hebt? 10 basisprincipes voor een duurzaam huwelijk
- Verliefdheid: een slechte basis voor een huwelijk
- Vier manieren waarop de duivel de kerk als etalage van God onderuithaalt
- Wie Gods beloften voor Israël aan de kant schuift, begraaft een geestelijke schat
Meer over Jan-Willem Grievink »

Praat mee

Alleen cvandaag Premium leden kunnen reageren op artikelen. Word ook cvandaag Premium lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen

Van harte mee eens! Dank je wel, Jan-Willem.

Twee weken geleden at ik in een restaurant, waar veel buitenlanders waren. Aan het tafeltje naast mij zat een Nederlands stel. De vrouw zei: "Niet leuk voor haar (ze bedoelde mij) om in haar eentje te zitten eten." De man (zachtjes): "Kijk uit, ze kan je horen." En toen zij weer:"Nee hoor, ze verstaat het niet. Ik zag haar net bidden."

Er is dus genoeg werk aan de winkel! Mensen om ons heen moeten door ONS kunnen zien en horen dat er een trouwe Vader is, een liefdevolle Jezus en een heilige Geest!