Nieuwe predikant voor protestantse gemeente Pijnacker-Delfgauw: ds. L. J. T. Heuvelman

De protestantse gemeente te Pijnacker-Delfgauw mag een nieuwe predikant verwelkomen. Ds. L. J. T. Heuvelman (foto) nam het onlangs op hem uitgebrachte beroep aan. De predikant moet in de Ontmoetingskerk de opvolger worden van ds. C. A. Schoonenberg-Lems. Laatstgenoemde predikant is sinds mei vorig jaar verbonden aan de protestantse gemeente De Open Hof te Oud-Beijerland.
De eerste gemeente waar Heuvelman diende, was de hervormde gemeente te Aagtekerke (Walcheren, Zeeland).. In diezelfde periode (1999-2004) was hij overigens ook ouderenpastor bij de protestantse gemeente te Vlissingen. Vervolgens was hij tussen 2004 en 2008 predikant van de hervormde gemeente te De Lier.
In 2008 werd Heuvelman verbonden aan de protestantse gemeente van Naarden (Grote Kerk). Hier diende hij tot 2022. In september van datzelfde jaar ging Heuvelman aan de slag als predikant bij Stichting Ruimzicht ‘voor studeren, wonen en bezinnen’. In april dit jaar werd hij als ambulant predikant verbonden aan wijkgemeente De Regenboog van de protestantse gemeente Harderwijk. Maar met het aannemen van het beroep uit Pijnacker-Delfgauw, komt er aan laatstgenoemde taak een einde. Zodoende zal wijkgemeente de Regenboog opnieuw op zoek moeten naar een ambulant predikant, om zo het pastoraat te ondersteunen in de tijd dat men vacant is.
Dokkum
Ook de protestantse gemeente te Dokkum-Aalsum-Wetsens mag binnenkort een nieuwe dominee in haar midden verwelkomen. Ds. G. Naber nam het onlangs op hem uitgebrachte beroep aan. Naber volgt in Dokkum ds. J. P. Oosterhoff op. Laatstgenoemde predikant nam vorig jaar augustus in verband met emeritaat afscheid van de gemeente. Ds. Naber neemt zodoende binnenkort afscheid van de protestantse gemeente te Lemelerveld. Aan deze gemeente was hij sinds november 2019 verbonden. Voor zijn overstap naar de Overijsselse plaats, diende hij sinds 2010 de protestantse gemeente in Ruinen. Daarvoor was hij predikant in Sliedrecht (2001) en Neede (1995).
Weesp-Driemond
De protestantse gemeente te Weesp-Driemond mag zich eveneens verheugen op de komst van een nieuwe dominee. Ds. G. Y. Vellenga zal de in november vorig jaar naar Bleiswijk vertrokken ds. M. J. L. de Waal-Peels opvolgen. Vellenga komt over vanuit de hervormde gemeente Baambrugge. Aan deze kerkelijke gemeente was hij sinds 2020 verbonden. Naast het zijn van gemeentepredikant, is diezelfde Vellenga ook bierbrouwer én, samen met zijn broers, eigenaar van brouwerij Wispe in Weesp. De gemeente in Weesp was de eerste gemeente waar hij als gemeentepredikant aan de slag ging. Eerder werkte Vellenga onder meer bij de NCRV en als diaconaal opbouwwerker in Amsterdam.
Marken
De protestantse gemeente te Marken mag eveneens met blijdschap en verwachting naar de komende periode uitkijken. In de persoon van ds. D. van Duijvenbode ontvangt men namelijk binnenkort een nieuwe predikant. De predikant wordt in Marken de opvolger van de in vorig jaar maart naar Yerseke vertrokken ds. H. Z. Klink. Van Duijvenbode komt over vanuit Hoek van Holland. Sinds 2018 was hij actief in de protestantse gemeente van de onder strandliefhebbers bekende plaats. Daarvoor was hij zes jaar predikant van de protestantse gemeente te Monster (2012). Ook diende hij in Zierikzee en Rotterdam-Crooswijk.








































Praatmee