Dit artikel is nu opgeslagen in je
dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.
Kleren maken de man. Dat is een gezegde waar Corien Struijk zich als ondernemerscoach en voormalig imagocoach in kan vinden. ‘Kleuren maken de man’ is nog toepasselijker. "Als ik je veertig kleuren laat zien en jij er drie uit mag kiezen, zou je versteld staan wat die kleuren over jou te vertellen hebben", aldus coach Corien, voorheen bekend als 'de Stijljuf'.
De passie van Corien is om mensen, met name vrouwen, in hun kracht te zetten. De kleurmethodiek kan hierbij helpen. "Soms denken mensen dat het iets 'spiritueels' of onchristelijks is, maar ik richt me juist op welke talenten God aan ons heeft gegeven. Ik blijf ver van het 'schimmige'. Maar stel wel de vraag: waarom word je blij van groen of hoe komt het dat je zo’n hekel hebt aan rood? Ook in de reclamewereld wordt kleur ingezet. De theorie daarachter is interessant. Het is bewezen dat kleur invloed heeft op mensen. Maar hoe?