Waarom gaan christenen eigenlijk naar de dierentuin?

Er zijn christenen die bewust de bioscoop mijden. Die moeite hebben met de kermis, bepaalde festivals of andere vormen van amusement omdat zij vinden dat een christen kritisch moet nadenken over de vraag welk vermaak bij een leven met God past. Opvallend genoeg wordt diezelfde vraag vrijwel nooit gesteld over een bezoek aan de dierentuin. Terwijl christenen soms uitvoerig discussiëren over films, muziek en sociale media, lijkt een middag kijken naar opgesloten wilde dieren voor vrijwel iedereen vanzelfsprekend. Maar waarom eigenlijk?
Ik stel die vraag omdat ik er zelf jarenlang niet over nadacht. Een dierentuin was voor mij gewoon een leuk dagje uit. Gezellig met familie of vrienden en een mooie gelegenheid om iets van Gods schepping te bewonderen. Ik vind de natuur namelijk fantastisch en kan enorm genieten van dieren zoals de reuzenpanda. Toch begin ik steeds meer over te twijfelen over het bezoeken van een dierentuin. Niet omdat ik opeens een dierenactivist ben of alle dierentuinen wil sluiten. Maar omdat ik me oprecht afvraag of dat wel de juiste manier is om met dieren om te gaan.








































Praatmee