Voormalig boeddhistische monnik beweert de hel te hebben gezien na zelfmoordpoging

Steve Kang, ooit boeddhistisch monnik en nu evangelisch voorganger, vertelt openhartig over een schokkende ervaring die zijn leven voorgoed veranderde. Na een zelfmoordpoging in 1998 zegt hij dat hij terechtkwam op een plek die hij alleen als de hel kan beschrijven.
In een interview met de Daily Mail zegt Kang: āHet was alsof ik acht uur lang afdaalde in een duistere, martelende wereld. Een plek van angst, pijn en absolute leegte.ā
Tijdens een periode van verslaving en psychische worstelingen, sneed Kang zijn keel en buik open. Artsen in een ziekenhuis in CaliforniĆ« vochten urenlang voor zijn leven. Terwijl zij opereerden, beleefde Kang een bovennatuurlijke ervaring. āEr was geen licht, geen planten, alleen rotsen en kliffen in onaangename kleuren. Overal was het donker", aldus Kang.
Hij beschrijft de hel als een woestenij vol angst en beschuldiging. āEr waren reusachtige demonen, drie tot vijf verdiepingen hoog. Ze waren duidelijk de baas daar. Je kon niet praten met andere zielen. De emotionele pijn was ondraaglijk: schaamte, schuld en angst. Het was erger dan de dood.ā
Hoewel hij in een boeddhistisch gezin opgroeide en zelfs monnik wilde worden, speelde juist gebed een beslissende rol in zijn herstel. Zijn moeder schakelde een christelijke vriendin in. Die bracht een gebedsgroep naar het ziekenhuis. āToen ze begonnen te bidden, gebeurde er iets. Ik voelde plotseling vrede en hoorde een stem. Ik geloof dat het Jezus was", vertelt Kang. āOp dat moment verliet ik de hel en keerde terug naar mijn lichaam.ā
De behandelend arts noemde zijn overleving een wonder: āHet is een wonder dat ik op tijd de juiste bloedvaten vond. Als ik een paar minuten later was geweest, was hij er niet meer geweest.ā
Sindsdien is Kang vrij van verslaving. āIk drink niet meer, rook niet meer en kijk geen onzin meer op internet. God gaf me innerlijke kracht om zuiver te leven", zegt hij.
Kang is nu voorganger bij Revive The Nations Ministry en deelt zijn verhaal wereldwijd. Jarenlang hield hij het stil, maar na contact met anderen die soortgelijke ervaringen hadden, voelde hij zich geroepen om te spreken. āDit is niet alleen Steveās verhaal. Het is een verhaal voor ieder mens, uit ieder land. Voor iedereen aan wie God genade bewijst.ā
Hij waarschuwt nu voor wat hij 'geestelijke kanker' noemt ā zonde en geestelijke leegte. āEr is een genezing voor de zonden en de dood. Die genezing is Jezus.ā
Ook andere christelijke leiders benadrukken het belang van deze boodschap. Michael Youssef, voorganger in Atlanta, waarschuwt: āVandaag de dag wil niemand meer over de hel praten. Maar alles wat we over de hel weten, komt van Jezus. Wie denkt dat God zonde goedpraat, komt voor een grote schok te staan.ā
Youssef benadrukt dat niet āgoede mensenā naar de hemel gaan, maar vergeven zondaars. āDe enige goede persoon in de hemel is Jezus. De rest zijn mensen die erkenden dat ze redding nodig hadden.ā









































Praatmee