David van der Meulen ontmoette vervolgde christenen in Nigeria en leerde belangrijke lessen

Toen ds. David van der Meulen de mogelijkheid kreeg om met een groep Nederlandse predikanten naar Noord-Nigeria te reizen, hoefde hij daar niet lang over na te denken. De predikant uit Herwijnen bezocht er christenen die dagelijks te maken hebben met geweld, verlies en vervolging. Tijdens ontmoetingen met voorgangers, evangelisten en gemeenteleden hoorde hij verhalen die hem diep raakten. In ‘Van Hart tot Hart’ vertelt hij over die bijzondere ontmoetingen en wat de reis met hem en zijn geloofsleven deed.
Ontmoeting die alles op scherp zette
Hoewel de predikant uitzag naar de reis, kende hij vooraf ook de nodige zorg en soms zelfs angst. Nigeria is immers het meest dodelijke land ter wereld voor christenen. Hij reisde met meerdere predikanten naar een partnerorganisatie van Open Doors in het land. Die reis duurde bijna twee dagen.






































Praatmee