cip.nl is nu cvandaag.nl
Start gratis maand
Annemarieke Graveland
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

Dagelijks leven

15 augustus 2022 door Annemarieke Graveland

Onbevangen de Bijbel door met Annemarieke Graveland: Een bijzondere opdracht en vervolgde gelovigen (Matteüs 10)

Na twee weken vakantie verwachtte ik dat ik weer even in het schrijven zou moeten komen, maar gelukkig is het hoofdstuk van deze week er één waar weer veel over te schrijven valt. Ik herinner me van de eerste keer dat ik het las dat ik veel ervan moeilijk vond te begrijpen en dat ik er zelfs enige afkeer bij voelde. Maar inmiddels heb ik het één en ander bijgeleerd over Jezus en de Bijbel, dus ik was benieuwd of ik het nu anders zou lezen.

In het begin van het hoofdstuk geeft Jezus zijn twaalf discipelen de macht om onreine geesten uit te drijven en iedere ziekte en kwaal te genezen. Zelf vind ik zulke genezingen nog altijd lastig te geloven. Vervolgens worden de namen van de twaalf discipelen opgenoemd. Dat vond ik eigenlijk wel interessant, want dat zou kunnen betekenen dat mensen die deze Evangelievertelling en deze namen hoorden, naar die mensen toe zouden kunnen gaan om navraag te doen over hoe het leven van Jezus gegaan is. Daarnaast vroeg ik me af, of de namen van de leerlingen nog een bijzondere betekenis konden hebben, zoals de naam Petrus ‘rots’ betekent, of de personen in het boek Ruth wier namen ook speciale betekenissen hadden.

cvandaag Premium logo

Wil je verder lezen?

Krijg onbeperkt toegang tot cvandaag.nl

Start je gratis maand Inloggen

Onbevangen de Bijbel door
- Onbevangen de Bijbel door met Annemarieke Graveland: Geloof als een mosterdzaadje (Matteüs 17)
- Onbevangen de Bijbel door: dr. Piet van Midden reageert (Matteüs 16: indrukwekkende vragen van Jezus)
- Onbevangen de Bijbel door met Annemarieke Graveland: indrukwekkende vragen van Jezus (Matteüs 16)
- Onbevangen de Bijbel door: dr. Piet van Midden reageert (Matteüs 15: verwondering over Jezus)
- Onbevangen de Bijbel door met Annemarieke Graveland: Verwondering over Jezus (Matteüs 15)
Meer over Onbevangen de Bijbel door »

Praat mee

Alleen cvandaag Premium leden kunnen reageren op artikelen. Word ook cvandaag Premium lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen

Reacties

"Die uitspraak begrijp ik niet helemaal" Nog voordat ze in alle steden van Israel zijn geweest zal de Mensenzoon gekomen zijn" (Matth. 10:23) ,,Niets is verborgen of geheim dat niet onthuld zal worden enz. Zodra er teksten worden opgevoerd uit hoofdstuk 10 in het Mattheus-evangelie, moet men eerst een aantal dingen weten die de schrift ons laat weten. Mattheus omkaderd het hoofdstuk 10 als bevelen in (Matth.11:1) NBG 1951 De vertaling in de Naardense Bijbel en Het Boek vertalen vers 10:5 op een juiste wijze.