cip.nl is nu cvandaag.nl
Start gratis maand
ds. me van reenen
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

Dagelijks leven

08 december 2022 door Ds. M. van Reenen

Laten we in de kerk (niets) veranderen!

In coronatijd heb ik meer dan eens gehoord dat mensen zeiden: ‘Voor de zekerheid ga ik maar niet naar de kerk.’ Met een woordspeling zei ik dan: ‘Voor de zekerheid ga ik juist wel naar de kerk!’ En andersom zou ik willen zeggen: ‘Ga voor de verandering niet naar de kerk!’ Naar de kerk ga je wél voor zekerheid, niet voor verandering.

cvandaag Premium logo

Wil je verder lezen?

Krijg onbeperkt toegang tot cvandaag.nl

Start je gratis maand Inloggen

Ds. M. van Reenen
- Drie jaar na begin coronacrisis: wat zijn lessons learned voor christenen?
- Een christen moet rentmeester zijn (en hij wil het nog ook)
- Keuzes maken: kun je weten wat God wil?
- De schepping liefhebben vereist kritiek op de duurzaamheidsagenda
- 19 antwoorden over vrouwelijke ambtsdragers (plus een belangrijke vraag aan voorstanders)
Meer over Ds. M. van Reenen »

Praat mee

Alleen cvandaag Premium leden kunnen reageren op artikelen. Word ook cvandaag Premium lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen

Reacties

C
De Bijbel als onfeilbaar Woord van God zien heeft natuurlijk niets te maken met ritmisch zingen, een trui aantrekken of een jeugdvereniging. Dit zijn (plaatselijke) kerktradities die op geen enkele wijze in Gods Woord voorkomen.

Slavernij idem. Er wordt christenen niet "geboden" om slaven te houden, maar om het goede te doen voor onze naaste en hem hoger te achten. Een ieder kan daaruit destilleren dat slavernij niet "aanbevolen" is. Toch kunnen we er belangrijke beelden uithalen: Jezus kwam als Dienaar, en wij allen waren slaven van de zonde.