Bond tegen vloeken lanceert campagne voor een vriendelijker samenleving
Het is weer de tijd van goede voornemens voor het nieuwe jaar. In lijn hiermee om vooral een vriendelijker samenleving te creëren, lanceert de Bond tegen vloeken een campagne voor 2025. De teksten op de posters met als thema 'Weetwatjezegt' roepen op om in 2025 meer te letten op taal- en woordgebruik.
Stations en scholen
De Bond tegen vloeken was in het verleden vaak met opvallende posters te zien in de stationshallen van de NS. Met ingang van 6 januari 2025 zijn opnieuw posters zichtbaar in een fors deel van de NS-stations. In dezelfde periode zijn op een groot aantal middelbare scholen en Mbo’s campagneposters zichtbaar.
STER reclame
Voor het eerst in het bestaan van de Bond tegen vloeken laat de Bond een commercial horen op de radio. Vanaf 6 januari is deze radiocommercial te beluisteren op de Nederlandse zenders (NPO Radio 1, 2, 3FM, Radio Klassiek, NPO Radio 5 en de 13 Regionale Publieke Omroepen en Reformatorische Omroep).
“Wat ons allen bindt, is taal. Woorden hebben kracht. Ze kunnen verbinden of beschadigen. Zonder dat je het doorhebt, kunnen jouw woorden ongemak of pijn veroorzaken. Daarom willen we met deze campagne iedereen oproepen om in 2025 meer te letten op het taalgebruik", aldus Kees van Dijk, directeur van de Bond tegen Vloeken.
Bond tegen vloeken
De Bond tegen vloeken bestaat al sinds het jaar 1917. De bond zet zich in voor respectvol taalgebruik. Dit doen ze op verschillende manieren, onder andere met campagnes, gastlessen en publicaties. Schelden en vloeken kan voor veel mensen kwetsend en pijnlijk zijn. Daarom wil de Bond bewustzijn creëren over de grote impact die taal kan hebben op de mens. Dit vanuit een christelijk perspectief.
Praatmee