Tour d’Orange van Youth for Christ bestaat vijf jaar

Nieuws 20 september 2024 2 minuten Youth for Christ
Tour d’Orange

Youth for Christ viert dit jaar het vijfjarig jubileum van de Tour d’Orange. Met het fietsevenement haalt de organisatie geld op voor lokaal missionair jongerenwerk. Ruim honderd deelnemers doen mee op zaterdag 21 september: zij laten zich sponsoren om met de racefiets, mountainbike of stadsfiets lokale projecten financiëel te ondersteunen.

Sportieve uitdaging
In 2020 vond de eerste Tour d’Orange plaats. Jongerenorganisatie Youth for Christ merkte dat het concept aansloeg: lokale teams laten zich sponsoren, stappen op de fiets en gaan een sportieve uitdaging aan, waarmee ze het missionaire jongerenwerk op hun eigen locatie een financiële boost geven. Door de eigen achterban en het persoonlijke netwerk te betrekken bij het evenement, zijn de opbrengsten hoog en kan het geld direct worden geïnvesteerd in concrete projecten: van een nieuw tafelvoetbalspel, muziekinstrumenten of knutselspullen voor de inloop, tot een complete nieuwe ruimte voor activiteiten of een nieuwe bus om langs pleinen en parkjes te rijden. Het jongerenwerk, dat afhankelijk is van giften en subsidies, kan op die manier blijven doorgaan.

Jubileum
Dit jaar vindt dus de vijfde editie plaats. De deelnemers gaan op zaterdag 21 september fietsen, wielrennen of mountainbiken, vanuit een centraal punt in Putten óf dichtbij hun eigen Youth for Christ-locatie. Het doel: 75 duizend euro ophalen voor lokaal missionair jongerenwerk.

Project Jongerenbijbels
Deelnemer Petra Paasschens fietst met het team van Youth for Christ Nederland voor Jongerenbijbels. Ze hoopt dat er zoveel geld wordt opgehaald, dat alle jongeren die dit jaar een Alpha Youth-cursus volgen, een Jongerenbijbel cadeau kunnen krijgen. “Zelf heb ik vroeger ook de Alpha Youth-cursus gevolgd en ik heb de Jongerenbijbel nog steeds op mijn nachtkastje liggen”, vertelt Paasschens. “Die Bijbel is mijn houvast. Als ik door een moeilijke periode ga, pak ik hem er altijd bij. En ik onderhoud mijn persoonlijke relatie met Jezus door in de Bijbel te lezen. Daarom vind ik het zo belangrijk dat jongeren die het christelijk geloof verkennen, beschikking hebben over een Bijbel. En het is toch te gek om zo’n mooie nieuwe Jongerenbijbel cadeau te krijgen, als je de Alpha Youth-cursus volgt?!”

Sponsoren 
Youth for Christ kijkt uit naar een feestelijke en succesvolle Tour d’Orange 2024. Geïnteresseerden kunnen een team of een individuele deelnemer sponsoren via de website van Youth for Christ: yfc.nl.

Over Youth for Christ
Youth for Christ biedt op dertig locaties in Nederland missionair jongerenwerk. Dit doen zij op straat, op school, online en in de kerk. Gedreven door Gods liefde zoeken jongerenwerkers van Youth for Christ jongeren op waar zij zijn, bieden hen hoop en begeleiden hen op weg naar een volwaardige plek in de samenleving. Youth for Christ verlangt ernaar dat jongeren positief reageren op de onvoorwaardelijke liefde van God binnen een levende relatie met Jezus, en dat zij herstel vinden op alle gebieden van hun leven.

Praatmee

Beluister onze podcast

#339 Jeffrey & Richard Groenenboom over een indrukwekkend getuigenis uit Eritrea
Bekijk alle afleveringen
Of beluister op:
Luister naar
0:00

Meerartikelen

Munchen
Nieuws

Tienduizend Duitse kerken sluiten komende tien jaar de deuren

In Duitsland zullen de komende tien jaar naar verwachting zo’n 10.000 katholieke en protestantse kerken hun deuren sluiten. Dit komt doordat steeds meer mensen de kerk verlaten. Uit onderzoek blijkt dat een op de vijf Duitse kerken in 2033 niet meer

Rabbi Nir Ben Artzi
Nieuws

Rabbijn heeft een boodschap voor Israëls vijanden: "God gaat jullie vernietigen"

Rabbi Nir Ben Artzi, een bekende mystieke rabbijn in Israël, waarschuwt dat naties en leiders die Israël proberen te schaden, goddelijke wraak zullen ondergaan. Ben Artzi voorspelt dat rampen zoals overstromingen, aardbevingen en vulkaanuitbarstingen

sub-Sahara Afrika
Nieuws

Miljoenen Afrikaanse christenen verdreven: Open Doors start campagne

In sub-Sahara Afrika voltrekt zich een vergeten crisis: 34,5 miljoen mensen zijn ontheemd en op de vlucht door conflicten en geweld. Bijna 50 procent - 16,2 miljoen mensen – is uit hun huis en van hun land verdreven, vaak omdat ze christen zijn. Bij

Stoffer-Bikker-Bontenbal
Nieuws

Succes voor christelijke partijen: motie tegen christenvervolging aangenomen

De christelijke partijen CDA, ChristenUnie en SGP boekten gisteren een belangrijk succes in de Tweede Kamer. De Kamermeerderheid heeft een motie aangenomen die de toename van christenvervolging wereldwijd onder de aandacht brengt, met een specifieke

Larissa en Jesse Grossat
Video

Komende zondag zijn Larissa en Jesse Grossat te gast bij Hour of Power

Komende zondag zijn Larissa en Jesse Grossat te gast bij Hour of Power. Dit bijzondere stel zocht hun geluk in seks, uiterlijk vertoon en veel geld. Maar ze waren niet gelukkig. In een openhartig gesprek met Jan van den Bosch vertellen de twee daar z

Ds. G. van Zanden
Video

Ds. G. van Zanden wijst in preek op gezinsproblematiek en daagt ons uit

"Problemen van de ouders kunnen de problemen van de kinderen worden. Dat zien we bij Jakob, en dat zien we om ons heen. Deze problematiek kan ernstige vormen aannemen en grote gevolgen hebben. Ik nodig jullie uit om te bedenken om het met jou zit. Wa

IND
Nieuws

Transform Iran: 'Incident mag verhalen echte vluchtelingen niet overschaduwen'

Farshad H. presenteerde zichzelf als juridisch adviseur en beloofde Iraanse asielzoekers een gegarandeerde verblijfsvergunning in Nederland in ruil voor hoge bedragen. Hij gebruikte valse verhalen, zoals bekering tot het christendom of homoseksualite

Bert-Jan Ruissen
Nieuws

Eurofractie SGP vraagt aandacht voor lot vervolgde christenen in Nigeria

Bert-Jan Ruissen ontving woensdag in Straatsburg een delegatie van Stichting Mercy Nigeria. De heer Jagat Mohandas fietste vanuit Nederland naar Straatsburg om aandacht te vragen voor het lot van vervolgde christenen in Nigeria. Met de fietstocht haa

Meerartikelen

ds. E. Gouda
God

Hoeveel macht hebben christenen in de geestelijke strijd? Ds. Gouda antwoordt

'Toen God Adam schiep, gaf Hij hem autoriteit over de aarde en alles wat daar op was. De mensheid is deze autoriteit kwijtgeraakt door die vrijwillig aan satan af te staan en nu is satan de vorst van deze wereld. Jezus is gekomen en heeft satan overw

schipbreuk
Column

Ben je eerlijk tegenover God?

Paulus had een vader-zoon relatie met de jongere Timotheüs. In zijn eerste brief aan hem schrijft hij: Zorg dat je blijft geloven, en dat je vanbinnen eerlijk bent tegenover God. Sommige christenen vonden dat niet belangrijk. Daardoor is hun geloof n

Ds. H. J. C. C. J. Wilschut
Boekfragment

Binnen de PKN is alle ruimte voor de gereformeerde prediking

In een valse kerk is over heel de linie Gods Woord losgelaten, worden de sacramenten niet in overeenstemming met Christus’ opdracht bediend en worden ware gelovigen vervolgd en uitgeworpen. Een dwalende kerk is nog geen valse kerk, stelt Calvijn. Het

Mirjam Bikker
Nieuws

Volgens Mirjam Bikker is geloven een werkwoord: "Kies voor noaberschap"

“Geloven is niet alleen een woord, maar ook een werkwoord. Doen wat we geloven!” Dit motto ontving ChristenUnie-fractievoorzitter Mirjam Bikker onlangs van het Leger des Heils. Tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen sprak zij over de betekenis v

Chris Stoffer
Nieuws

SGP-leider wijst op veelvoorkomend probleem: "God creëerde na de mens een rustdag"

"Stress en druk, we kennen het allemaal", maakte SGP-voorman Chris Stoffer duidelijk tijdens zijn bijdrage aan de Algemene Politieke Beschouwingen. De christenpoliticus wees op de noodzaak van rust in onze samenleving. Hij wees erop dat de Tweede Kam

Richard Groenenboom
Podcast

Cvandaag podcast: christen uit het 'Noord-Korea van Afrika' deelt getuigenis

Naar schatting zitten zo’n 400 christenen in een Eritrese gevangenis. Aster behoorde tot deze groep vervolgde christenen. In deze themapodcast van Cvandaag vertelt SDOK-woordvoerder Richard Groenenboom hoe ze is gemarteld en waarom ze weigerde om haa

Geert Wilders
Nieuws

Wilders gaat in op dringende oproep SGP en steunt vervolgde christenen

Chris Stoffer deed tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen een dringende oproep om aandacht te schenken aan de zware situatie van vervolgde christenen wereldwijd. Hij benadrukte dat er tussen de 300 en 350 miljoen mensen lijden vanwege hun geloof

ds. M. van Reenen
Video

Ds. Van Reenen heeft een boodschap voor ouderen die hun haar verven

"Word je haar grijs dan ga je het verven, want anders ben je zo oud. Ook als het gaat om kleding en vakanties proberen sommige mensen om jong te lijken. Zo werkt het een beetje in onze samenleving. Ouderen hopen zich zo lang mogelijk jong te kunnen v

Megiddo-mozaïek
Nieuws

Archeologische vondst met verwijzing naar Jezus te zien in museum

Een bijzonder mozaïek bevat een verwijzing naar Jezus als God. Het biedt inzichten in de vroege christelijke kerk in een periode waarin het Romeinse rijk nog steeds volgelingen van Christus vervolgde. Het Megiddo-mozaïek, dat een van de oudste christ

Wilkin van de Kamp
Video

Moet je nog zonden belijden? Wilkin van de Kamp antwoordt

Wilkin van de Kamp staat stil bij de vraag of een christen, als hij gezondigd heeft, nog zijn zonden moet belijden. "Aan het kruis heeft Jezus toch al onze zonden op zich genomen?", stelt de bekende spreker. Hij leest in zijn video-overdenking uit Jo

Kerst in de klas
Nieuws

NBG brengt kerstverhaal naar alle basisscholen met ‘Kerst in de klas’

Wie werd er ook alweer geboren in de Kerstnacht? Juffen en meesters in groep 5 en 6 die dát verhaal met hun klas willen oppakken, kunnen zich nu aanmelden voor het project ‘Kerst in de klas’. Met eigentijds en creatief materiaal helpt het Bijbelgenoo

Jan-Jaap van Peperstraten
Preekverslag

Trap als christen niet in de valkuil van een morele wapenwedloop

Misschien heeft u wel eens meegemaakt dat u kennissen of vrienden had die heel betrokken zijn bij een goed doel. Idealistische mensen! Begaan met de medemens, of met de natuur of met een ver land. Of heel dichtbij, iets wat met de kerk te maken heeft