AD-columnist Özcan Akyol springt in de bres voor het Reformatorisch Dagblad

Vorige week kreeg het Reformatorisch Dagblad (RD) veel kritiek omdat de krant folders verspreidde tégen een marketingactie van modebedrijf Suitsupply, met een hoofdrol voor homoseksuele mannen. Een week later neemt AD-columnist Özcan Akyol het op voor de mannenbroeders van het RD.
De initiatiefnemers van de folder spraken van een ‘onsmakelijke reclame’ van SuitSupply, waarin twee zoenende mannen te zien zijn. De christelijke activist Klapwijk vergaarde via crowdfunding meer dan 5000 euro om een paginagrote advertentie met zoenende mannen in die christelijke krant te plaatsen. Het RD heeft woensdag besloten geen advertentie te plaatsen waarin twee zoenende mannen te zien zijn.
Akyol begrijpt de agressie tegen de krant niet en benadrukt dat het RD niet heeft opgeroepen om homo's in elkaar te meppen. "Het laat alleen merken dat bepaalde voorkeuren van sommige mensen niet passen bij de christelijke ideeën. Dat is wat onze vrije samenleving zo bijzonder maakt – iedereen moet de ruimte krijgen voor zijn eigen opvattingen, hoe achterhaald en intolerant ook, tenzij er wetten worden overschreden.
Wie het Reformatorisch Dagblad wil ontdoen van zijn principes zegt eigenlijk dat die krant niet mag bestaan - alles moet maar eenheidsworst zijn."
Praatmee