Cvandaagvideo's


God

Tweede Kamerlid Derk Boswijk (CDA) heeft moeite met het lijden in deze wereld

Herken je wat Derk zegt? Bekijk hieronder het videofragment:

Video

Ds. Paul Visser is geen fan van billboards: "Woord van God is daar te heilig voor"

Bekijk hieronder het bijzondere videofragment:

Video

Derk Boswijk (CDA) legt uit wanneer hij geloven in God moeilijk vindt

Herken je wat Derk Boswijk zegt?

God

Mirjam van der Vegt over een onbewuste zonde waar veel christenen last van hebben

Laat je een spiegel voorhouden!

Video

Diederik van Dijk (SGP) vertelt op welke momenten hij geloven in God moeilijk vindt

Herken je wat het Tweede Kamerlid hier zegt?

Video

Ds. Paul Visser vertelt wanneer het moeilijk is om in God te geloven

Bekijk het videofragment hieronder:

God

Mirjam van der Vegt: "Geloven in God wordt moeilijk wanneer je dingen gaat eisen"

Neem even de tijd voor onderstaand videofragment:

God

Mirjam Bikker: "Geloven in God is soms moeilijk"

Herken jij wat Mirjam zegt in onderstaan videofragment?

Nieuws

Mirjam Bikker over haar geloof: "Er is behoefte aan zorgzame en stoere vrouwen als Ruth"

"Ruth ging mee naar een ander land waar ze helemaal niet op haar zaten te wachten. Ze koos ervoor om zorgzaam maar ook stoer te zijn." Mirjam Bikker is lijsttrekker van de ChristenUnie en vertelt in een uitgebreid video-interview met Cvandaag over ha

Video

SGP'er Diederik van Dijk zou GroenLinks-collega graag een keer meenemen naar de kerk

SGP-senator Diederik van Dijk weet wel wie hij van zijn collega's mee zou willen nemen naar de kerk. Hij kiest voor iemand die radicaal anders over verschillende zaken denkt dan hij. Saskia Kluit van GroenLinks zou volgens de senator wel openstaan vo

Video

Neem jij wel eens iemand mee naar de kerk met wie je het niet eens bent?

CDA'er Derk Boswijk komt uit een kerk waar nog met hele noten gezongen wordt. Toch zou hij fractievoorzitter Rob Jetten van D66 graag een keer uitnodigen voor een kerkdienst in zijn woonplaats Kockengen. Heb jij die vrijmoedigheid ook om de mensen in

Video

SGP'er Diederik van Dijk over zijn geloof: "Gods Woord is leidend, niet emoties en gevoelens"

"De kerkelijk verdeeldheid in ons land is ronduit beschamend, ook naar buiten toe", zegt Eerste Kamerlid Diederik van Dijk in een openhartig video-interview met Cvandaag. De nummer twee van de SGP-kandidatenlijst voor de Tweede Kamer laat een vertrou

Video

CDA'er Derk Boswijk wil Rob Jetten (D66) meenemen naar de kerk: "Misschien is hij wel een nieuwe Paulus"

"Het is goed om te weten dat ik in een kerk zit waar we nog hardcore met hele noten zingen", begint CDA'er Derk Boswijk zijn antwoord op de vraag wie van zijn collega's hij graag mee zou willen nemen naar de kerk. Lijsttrekker Rob Jetten van D66 zou

Nieuws

Zangeres Shirma Rouse legt uit wat iedereen over God moet weten

Shirma Rouse legt in een korte video uit wat iedereen volgens haar over God en Jezus moet weten. Volgens haar is de kern dat Hij liefdevol is. Ze legt ook uit wat liefde volgens haar betekent. "Liefde is een veilig gevoel, als je in God gelooft, wand

Positief nieuws

ELINE vertelt waarom ze zingen voor God zo mooi vindt

ELINE vertelt aan Cvandaag waarom ze zingen voor God zo mooi vindt. "Zingen voor God is twee keer bidden. Als we een liedje horen, raakt dat een bepaalde plek diep in ons hart. Met praten en beredeneren kom je daar minder makkelijk bij", vertelt de z

God

Jan van den Bosch ziet twee stromingen binnen christelijk Nederland

Presentator en ondernemer Jan van den Bosch deelt in onderstaand videofragment welke tweedeling hij waarneemt in christelijk Nederland. "Er zijn eigenlijk twee stromingen. Enerzijds mensen die ontzettend verdeeld zijn geraakt, doordat ze hun hakken i

God

Jurjen ten Brinke: "Amsterdam helpt mij het evangelie beter te begrijpen"

"In mijn periode in Amsterdam heb ik gezien dat Gods koninkrijk zich op allerlei onverwachte manieren manifesteert", zegt Jurjen ten Brinke over de invloed van de stad op zijn geloof. Jurjen is voorganger van gemeente Hoop voor Noord in Amsterdam en

God

ELINE over gekwalificeerd zijn voor God: "Hij maakt je goed genoeg"

Zangeres ELINE legt uit welke zin voor haar heel belangrijk is. "God wil dat we beseffen dat we het zonder Hem niet kunnen. Je mag afhankelijk zijn van Hem. Hij wil je gebruiken door al je twijfels en struggles heen. Hou je vast aan Hem, Hij maakt da

Positief nieuws

ELINE schreef het lied Jezus Overwinnaar en vertelt waarom

ELINE schreef het lied Jezus Overwinnaar, een populair christelijk lied dat wekelijks in vele kerken gezongen wordt tot eer van God. Ze vertelt in onderstaande video waarom Jezus volgens haar Overwinaar is. "Ik heb gezien dat Hij er altijd is. Niet a

Positief nieuws

Hoe een grote crisis Jan van den Bosch een essentiële les leerde: "Mijn leven stortte in"

Presentator en ondernemer Jan van den Bosch vertelt in onderstaand videofragment hoe een pijnlijke persoonlijke crisis hem iets over zijn identiteit leerde. "'Je bent niet wat je hebt Jan, je bent niet wat je doet, je bent niet wat anderen over je ze

God

Wat te doen wanneer God ons in onbekende situaties plaatst?

Zangeres Shirma Rouse deelt een prachtige wijsheid over wat we moeten doen wanneer God ons in onbekende omstandigheden plaatst. "Soms lijkt het alsof God er niet is. Maar ik geloof dat God ons soms in een situatie plaatst, waarvan we nog niet geleerd

God

Mirjam van der Vegt stelt zich kwetsbaar op: "Mijn angst is een richtingaanwijzer"

"Ik ben bang voor heel veel dingen. Als ik 's ochtends opsta denk ik: O help, weer een nieuwe dag." Ieder mens is verschillend gemaakt. Sommigen lijken geen gevaar te kennen, anderen zien het overal opdoemen. Auteur en stiltecoach Mirjam van der Vegt

Positief nieuws

Jan van den Bosch is nooit bang: "Ik had laatst een inbreker aan de deur met een geweer"

Presentator en ondernemer Jan van den Bosch vertelt waarom hij nooit bang is. Laatst had hij nog een inbreker aan de deur. "De tuinman belde laatst in paniek op en zei dat er een inbreker met een geweer aan de deur stond. Het grappige was dat hij met

God

Wanneer God zwijgt: "Op een gegeven moment gaat het om vertrouwen"

Zangeres Sera Noa vertelt in onderstaand videofragment wanneer ze het moeilijk vindt om in God te geloven. "Het kan moeilijk zijn als God zwijgt. We hebben te maken met een sprekende God, maar soms ook met een zwijgende God. In die periode van stilte

Nieuws

Ds. Paul Visser openhartig over geloofsleven: "God is niet twijfelachtig maar ik ben dat wel"

"Ik ben diep overtuigd van Gods genade. Maar als ik vandaag zou horen dat ik nog een week te leven heb, denk ik dat de gedachte 'zal het allemaal wel waar zijn?', ook door mij heenschiet." In een uitgebreid video-interview met Cvandaag in de Sint-Jor

Levensverhaal

God geeft Jan van den Bosch energie: "Daar kan geen elektrische laadpaal tegenop"

"Ik dacht een enorme vergissing te hebben gemaakt door in God te geloven", presentator en ondernemer Jan van den Bosch doet een aantal opvallende uitspraken in een uitgebreid video-interview met Cvandaag. Hij vertelt daarin onder meer over de mooie e

Dagelijks leven

Op bezoek bij Gerald Troost: "Ik ben nog steeds verliefd op mijn vrouw"

Hij zong voor een volle Johan Cruijff ArenA op de EO-jongerendag, hij stond in het voorprogramma van de populaire band BLØF en was te horen bij Giel Beelen op Radio 3FM. Maar als zanger Gerald Troost gevraagd wordt naar het mooiste moment in zijn lev

God

Bemoedigende boodschap zangeres Sera Noa: "Stop met vergelijken en kijk naar wat God over jou zegt"

"Je voelt zó het verschil tussen iets dat door God geleid wordt en iets dat niet door Hem geleid wordt." Zangeres Sera Noa (Sera van der Vijver) geeft eerlijk toe dat ze "God soms de rug toe keert". Maar ze heeft door die ervaringen ook geleerd om op

Nieuws

Florens van der Spek vreesde voor zijn leven tijdens evangelisatie in Jeruzalem: "Ze wilden ons stenigen"

"We konden in gebrekkig Hebreeuws vertellen dat Jezus Christus de Messias is. Op dat moment werd die man heel erg boos. Hij belde zijn vrienden en er kwamen allemaal scooters om ons heen staan." Florens van der Spek is lijsttrekker van Jezus Leeft en

God

Shirma Rouse ervaart Gods leiding: "Geloven in God is nooit moeilijk"

"Ik geloof dat God ons soms in een situatie plaatst waarvan we niet weten hoe we eruit moeten komen. Dan moet je niet vragen: waar bent U, Heer? Maar: Heer, wat moet ik hieruit leren?" Zangeres Shirma Rouse werd een bekend gezicht in (christelijk) Ne

God

Hoe Matthew Ward met zijn muziek de wereld veroverde: "Niemand zong die liedjes over Jezus"

"Voor die tijd was er weinig christelijke muziek die niet een koor of orgel bevatte, zoals je die in de kerk hoorde. Er waren een paar andere groepen, maar we waren echt pioniers op dat gebied." Zanger Matthew Ward (65) van de band Second Chapter of

Levensverhaal

Ernstig zieke Robbie Hageman stapt toch de ring weer in: "Leven is Christus en sterven is winst"

"Ik denk dat ik de eerste ben die tijdens zijn chemotherapie een partij bokst." Tweevoudig wereldkampioen kickboksen, Robbie Hageman (31), heeft een tumor in zijn hoofd waar hij al twee keer aan geopereerd is. Op 20 mei bokst Hageman zijn afscheidspa

Levensverhaal

Eline Bakker schreef 'Jezus Overwinnaar' te midden van geloofstwijfel: "Ik ontving een profetie op mijn 16e"

"Er is iets bijzonders met jouw stem, jouw stem zal te horen zijn op de radio en je liederen zullen veel gaan betekenen in dit land", sprak een Amerikaanse predikant uit over zangeres Eline Bakker. Ze was toen slechts 16 jaar oud en schreef nog helem

Nieuws

Volgens theoloog Rikko Voorberg heeft Nietzsche "ontroerend veel van het christendom begrepen"

Theoloog Rikko Voorberg schreef het boek 'Onzeker Weten' om daarin een lans te breken voor radicale theologie. In het derde en laatste deel van deze serie legt Rikko uit waarom filosoof Friedrich Nietzsche die God doodverklaarde, toch veel meer van h

Levensverhaal

Ex-paragnost Yvonne Kaspers zag Jezus: "Ik krijg er nog tranen van in mijn ogen"

"Die man greep mijn hand vast en zei: 'U heeft Jezus gezien! Ik moest hierheen komen om dat nog een keer te beamen.'" Voormalig paragnost en medium Yvonne Kaspers vertelt bij Cvandaag voor het eerst over haar bijzondere bekering en ontmoetingen met J

God

Theoloog Rikko Voorberg: "Het gaat bij christenen vaak om woorden in plaats van de handeling"

"Het gaat zo vaak over woorden, terwijl we vergeten dat Jezus het zelf voortdurend heeft over de handeling." Theoloog Rikko Voorberg schreef het boek 'Onzeker Weten' over radicale theologie en de toepassing ervan. In het tweede deel van de serie over

Nieuws

Volgens boer Bert staat Nederland in brand: "Dit heb ik in veertig jaar boer zijn nog nooit meegemaakt"

"Nederland staat in brand en daar moet én kan iets aan gedaan worden. Maar dan moeten ze in Den Haag wel wakker worden." Boer Bert de Wilde moet zijn bedrijf waarschijnlijk halveren als de stikstofplannen van de overheid doorgang vinden. Daardoor zou

Dagelijks leven

David de Vos sprak mensen met zelfmoordgedachten: "Zij hebben in hun wanhoop alle opties al afgevinkt"

"Durf je mensen te vragen naar hoe het echt met ze gaat?" Ruim een jaar geleden maakte Michäel Stoop, onderdeel van het christelijke rapduo de Rechtstaat, een einde aan zijn leven. Een verschrikkelijke gebeurtenis die voor velen totaal onverwacht kwa

Nieuws

In Hengelo wordt er voor de boeren gebeden: "Maar ik vind dat ze nu te ver gaan"

Cvandaag trok afgelopen week richting Twente in om een aantal mensen op straat te vragen naar de boerenprotesten. In Hengelo en omstreken leven de aangekondigde stikstofmaatregelen van de overheid behoorlijk. Toch verschillen de meningen nogal. "Als

Nieuws

Ds. M.M. van Campen: "De Heilige Geest houdt geen rekening met door mensen gemaakte muren"

"Er is veel angst geweest, vooral in de generatie voor mij, veel zuilvorming. Ik vind het zo'n zegen dat we nu in een tijd leven waarin al die zuilen afbrokkelen." Ds. M.M. van Campen maakt zich op voor zijn spreekbeurt tijdens het allereerste C-even

Nieuws

Waarom onzekerheid volgens theoloog Rikko Voorberg noodzaak voor iedere christen is

"God woont in onze onzekerheid, onmacht en twijfel." Theoloog Rikko Voorberg schreef het boek 'Onzeker Weten' samen met zijn collega's Gerko Tempelman en Bram Kalkman. Ook al houdt Rikko niet per se van twijfelen, het onzeker weten is volgens hem wel

Nieuws

Christian Verwoerd kent hoge bergen en diepe dalen: "Ik kan heel intens dingen met God beleven"

"Ik ben een gevoelsmens: ik kan heel intens dingen met God beleven maar tegelijkertijd ook heel sterk dieptes of ontmoediging ervaren." Zanger Christian Verwoerd vertelt in een openhartig video-interview met CIP welke uitdagingen hij in zijn leven me

Nieuws

David de Vos over polarisatie christelijk Nederland: "Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen pijn"

Evangelist David de Vos kreeg behoorlijk wat kritiek te verwerken toen hij eind vorig jaar een aantal events organiseerde waarbij een QR-code, volgens de toen geldende regels, verplicht was. Inmiddels kunnen evenementen weer zonder restricties doorga

Nieuws

Aad Peters denkt dat christenen in Staphorst "iets waardevols bezitten" wat de rest is kwijtgeraakt

"Wij maken ontzettend veel grappen over mensen uit Staphorst maar zij kunnen nog steeds weleens de eersten zijn." Aad Peters vertelt in het tweede deel van de serie Zandverhalen meer over zijn fascinatie voor Staphorst. CIP.nl sprak de exentrieke bed

Nieuws

Aad Peters maakt Bijbelse Zandverhalen: "Ervaren wat je niet ziet is extreem belangrijk"

"Je kunt God niet zien dus des te belangrijker is het dat er dan iets gebeurt waardoor je ervaart wat je niet ziet." Aad Peters (66) behoeft nauwelijks nog introductie. De eigengereide poppenspeler die onder andere bekend is van kinderprogramma's als

God

Ds. Glashouwer over de kenmerken van de antichrist: "Hij zal een fantastische ideologie presenteren"

"Iedereen zal op een gegeven moment zeggen: 'Wilt u niet alstublieft de president van de Verenigde Naties zijn?'" Ds. Glashouwer heeft een uitgesproken mening over de eindtijd en de antichrist. Hij deed er al veel theologisch onderzoek naar. De recen

God

Is het einde der tijden nabij? We vroegen het in Veenendaal, Rhenen en Amersfoort!

Cvandaag trok er met frisse moed op uit om willekeurige mensen op straat in Veenendaal, Rhenen en Amersfoort te ondervragen over het einde der tijden. Ook gingen we voor deskundig advies over het laatste der dagen langs bij dominees Hoek, Van Reenen

God

Theoloog Jan Hoek over de antichrist en eindtijd: "Wees waakzaam en werkzaam, alert én actief"

"Er zijn aanwijzingen in de Bijbel dat er antichristen in het meervoud zijn, als manifestaties van het kwaad, zetbazen en vertegenwoordigers van de satan. Poetin vertoont daar duidelijke trekken van, zoals ook Hitler dat deed." Theoloog Jan Hoek gaat

God

Voldoet Poetin aan de kenmerken van de antichrist? Ds. Van Reenen antwoordt

Toeval of niet, op de dag dat Rusland Oekraïne binnenviel, spraken we ds. M. van Reenen voor een uitgebreid video-interview over de antichrist en de eindtijd. De predikant uit de Hersteld Hervormde Gemeente in Oldebroek kon direct duiden of Poetin ee

Nieuws

Robbie Hageman herstelt van tweede hersenoperatie: "Vertrouw erop dat ik ga genezen"

"Ik geloof zelfs dat de scan niet nodig is en dat ik ga genezen." Kickbokser Robbie Hageman, die de afgelopen weken een onuitwisbare indruk achterliet in het populaire tvprogramma Kamp van Koningsbrugge, vertrouwt eropt dat God hem gaat genezen. Cvan