Petitie met ruim duizend handtekeningen roept overheid op terug te keren naar God

Een petitie waarin de Nederlandse overheid wordt opgeroepen zich te bekeren tot de God van de Bijbel is dinsdagmiddag aangeboden aan de vaste Kamercommissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Namens Stichting Evangelisatie Sjofar overhandigde voorzitter Jan-Dirk Liefting het document aan de Tweede Kamer. De petitie werd door 1.154 mensen ondertekend.
In de petitie spreken de initiatiefnemers hun zorgen uit over de huidige staat van Nederland. Volgens hen leven veel mensen in een tijd van geestelijke en maatschappelijke verwarring en biedt de overheid vooral oplossingen voor de korte termijn.
'Wij roepen de overheid op om zich te bekeren tot de God van de Bijbel en ons volk aan te sporen God te zoeken', staat in de petitie. Daarbij verwijzen de initiatiefnemers naar Jezus Christus als de enige weg tot God. 'Jezus zegt: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Via Jezus, Gods enige Zoon, kunnen we weer bij God komen. Dit geeft echt geluk voor nu en in de toekomst.'
Bezorgd over Nederland
De ondertekenaars stellen dat het niet goed gaat met Nederland en verbinden dat aan het feit dat de overheid volgens hen grotendeels zonder God leeft. 'We leven in spannende tijden en veel mensen zijn fysiek en geestelijk in verwarring', schrijven zij. Volgens de petitie voelt een groot deel van de bevolking aan dat er iets misgaat, maar ontbreekt het aan kennis van de waarheid die volgens de initiatiefnemers alleen in Jezus Christus gevonden kan worden.
Bij de overhandiging van de petitie verwees Jan-Dirk Liefting naar staatsman en antirevolutionair politicus Guillaume Groen van Prinsterer. Volgens Liefting bracht Groen het principe 'tegenover ideologieën het Evangelie' in praktijk. De voorzitter van Stichting Evangelisatie Sjofar stelde dat deze houding ook vandaag relevant is voor christenen. Volgens hem kunnen veel maatschappelijke problemen alleen werkelijk op hun plaats vallen wanneer mensen tot geloof komen in Jezus Christus.
'Ons volk voelt aan dat het niet goed gaat, maar kent de Waarheid niet, terwijl het wel het recht heeft om de Waarheid te horen', aldus Liefting. Hij benadrukte daarnaast dat ieder mens uiteindelijk verantwoording zal moeten afleggen aan God als Schepper.
Oproep tot gebed
Stichting Evangelisatie Sjofar spreekt van een positieve ontvangst van de petitie in Den Haag. Na afloop van de aanbieding riep de organisatie christenen op om te blijven bidden voor overheid en bestuurders. 'Wij zijn dankbaar voor de goede ontvangst van de petitie vanmiddag', aldus Sjofar. 'Bid(t) u of jij mee voor de overheid?'






































Praatmee