Kerk&cetera opent haar deuren: ondersteuning voor kerkenraden op administratief gebied
Op 8 december 2022 opent Kerk&cetera haar pand aan de Langendijk 35 te Gorinchem. Kerk&cetera is een nieuw initiatief. Zij ondersteunt kerkenraden door administratieve taken over te nemen en besluitvorming te begeleiden. Met deze ondersteuning worden vrijwilligers ontzorgd, is de besluitvorming goed georganiseerd en zijn alle administratieve en secretariële taken goed ondergebracht. De missie van Kerk&cetera is dan ook het ontzorgen van vrijwilligers in kerkelijke gemeenten, om zo vitale vrijwilligers te behouden.
Directeur Wouter Voshol: “In mijn werk voor diverse gemeenten zag ik kerkenraden worstelen met de beschikbare tijd en de diversiteit aan taken. Door krimp van het aantal vrijwilligers komt er naast de bestuurlijke taak ook een grote uitvoerende taak bij de kerkenraad te liggen. Dat resulteert in veel gevallen tot kerkenraadsleden die heel veel taken verrichten en zo soms niet meer toekomen aan het nadenken over de toekomst van de gemeente en ook niet meer aan het geloofsgesprek in de kerkenraad. En dat terwijl bij het leidinggeven aan de gemeente ook juist tijd, rust en soms wat afstand nodig is. Met Kerk&cetera hoop ik bij te dragen aan het ontlasten van de kerkenraad en de gemeente door hen te ontzorgen in de taken van het kerkelijk bureau, met de bijdrage van een “ambtelijk secretaris” en in de ondersteuning van de exploitatie van (kerk)gebouwen door bijv. de volledige verhuuractiviteiten voor hen uit te voeren.”
Accountmanager Lisanne de Visser – den Hartog: “De dienstverlening die we bieden is gevarieerd en flexibel. We kunnen een heel pakket aan taken verzorgen, maar kunnen ook maatwerk leveren. Zo kunnen we bijvoorbeeld ondersteunen in de communicatie naar leden en geïnteresseerden, uw gemeentedag organiseren of uw kerkzaal verhuren.
Kijkt gerust op de website www.kerketcetera.nl voor meer informatie.
Praatmee