LiefsNienke


God

Ik ben geneigd om negatief te zijn over Mozaiek (en daar baal ik van)

Ik weet niet of het komt door mijn persoonlijke voorkeur, opvoeding of persoonlijkheid, maar ik ben geneigd om negatief te doen over de snelgroeiende evangelische gemeente Mozaiek. Deze vervelende gevoelens richting mijn broeders en zusters zijn onge

Dagelijks leven

Corona-moeheid en 'de tweede golf': "Papa, ik wil niet meer"

‘Papa, ik wil niet meer.’ Ik voel me een klein kind, terwijl ik mezelf betrap op deze gedachte na de zoveelse corona-persconferentie. De gedachte die door menig mens heen is gegaan in het afgelopen jaar. Met een moe en verslagen gevoel zet ik de pers

Positief nieuws

Elke dag een geschenk! 'God geeft het zijn beminde in de slaap'

'Slaap lekker!' Of kan ik beter zeggen: 'Goedemorgen!'? De tekst 'God geeft het zijn beminde in de slaap' komt uit Psalm 127. Heb je wel eens stilgestaan bij deze woorden van de psalmist? Heeft hij zulke bijzondere dromen, of zit er meer achter? "Het

Positief nieuws

Herken jij Gods stem als Hij tegen je spreekt?

Jezus spreekt over het herkennen van Gods stem. Hij zegt in Johannes 10 dat de schapen van God alleen luisteren naar de ware Herder, omdat ze zijn stem herkennen. Iemand uit mijn kring vroeg eens aan mij: 'Hoe weet je nu wat Gods stem is?' Ik legde h

Dagelijks leven

Het trieste verjaardagsfeestje van het coronavirus in Nederland

Het is alweer bijna een jaar geleden dat corona ons land binnentrad. Ik weet nog precies waar ik was en met wie, toen de melding binnenkwam op mijn telefoon: Eerste coronabesmetting in Nederland bevestigd. Het was wachten op dit bericht, de volle hui

Positief nieuws

"God houdt van jou met je zonden, maar Hij houdt niet van jouw zonden"

Het is gek: God houdt van jou, wat je ook doet, maar Hij houdt niet van alles wat je doet. Om Zijn liefde te ontvangen hebben we heiliging nodig. Heiliging door Jezus, door Hem te accepteren én op Hem te gaan lijken. God is Heilig. Dit betekent dat e

God

"Geloof niet in jezelf, geloof in Jezus"

Tegenwoordig zie ik dat zelfvertrouwen wordt verheerlijkt. 'Zolang je maar in jezelf gelooft is alles mogelijk', lijkt de slogan van de maatschappij. Ik weet niet precies waar het vandaan komt, maar ik zie wel dat deze gedachte veel mensen weghoudt v

God

Hoe weet je of je God écht kent?

Wat is het eeuwige leven? Het is een vraag waar we lang over na kunnen denken. Maar wist je dat Jezus hier een letterlijk antwoord op geeft? Hij bidt een gebed uit over iedereen die God 'aan Hem gegeven heeft'. Hij bidt eeuwig leven uit over iedereen

Positief nieuws

"Gooi keer op keer je kroon af voor Gods troon"

Openbaringen 4 is voor mij een van de meest indrukwekkende Bijbelpassages. We krijgen in dit Bijbelboek een kijkje in de Hemelse eredienst voor Gods troon en wauw wat is dat een prachtig tafereel. Er zijn een paar dingen die mij opvallen in het verha

Positief nieuws

Als je een brief ontvangt, neem je dan óók maar een deel serieus?

Met deze vraag stond mijn geloofswereld even stil bijna drie jaar geleden. Een vriendin van mij stelde mij deze vraag, toen ik zei dat ik de Bijbel wel belangrijk vond en geloofde, maar er niet zo veel mee deed. "Het zou toch gek zijn als ik van mijn

God

Het eeuwige leven is vanaf het begin al aan ons gegeven als geschenk, niet als beloning

In den beginne schiep God de hemel en de aarde. Hij zag dat het goed was. Hij schiep de mensen en zag dat het zeer goed was. De mens plaatste de Heer in een prachtige tuin. In Eden, op een hoge plaats. Hier stonden volgens Genesis 2 allemaal bomen en

Positief nieuws

Je leeft met een oneindig groot gat in je hart, dat alleen een oneindig grote God kan opvullen

Wacht? Een gat in je hart? Dat lijkt me niet zo gezond. Dat is het ook niet. Wanneer je kijkt naar de wereld om je heen valt je misschien iets op: iedereen jaagt iets na. Of het nu succes, status, liefde, geld, reislust, een talent of een hippe kledi

God

"Jezus ziet je nog voor je geroepen wordt"

Aan het eind van Johannes 1 begint Jezus met het roepen van zijn volgelingen. Hij kiest de mensen, die wij misschien niet zouden kiezen. Hij ziet ze voor wie ze zijn, ook als ze niets doen en rusten. Wanneer Jezus Filippus roept, roept hij ook Nathan

Positief nieuws

Kunnen mensen aan jouw leven proeven dat de Heer goed is?

Misschien is het een gekke vraag, maar ik ga hem toch aan je stellen: 'Kunnen mensen aan jouw leven proeven dat de Heer goed is?' Dit is de vraag die ik je stel naar aanleiding van psalm 34. Proef en geniet van de goedheid van de Heer wordt in het En

Positief nieuws

Kiezen voor Jezus gaat je leven lang door

'Wat zou Jezus doen?' Is een vraag die we ons als christenen in elke situatie zouden moeten stellen als je het mij vraagt. Niet alleen op zondag in de kerk, maar ook maandag op je werk of donderdag in de supermarkt. We lopen tegen verschillende verle

Positief nieuws

Tranen zijn als balsem voor jouw hart

Wat mij opvalt is dat sommige mensen verdriet bijna zien als een zonde. Christenen rekenen het zichzelf en anderen aan als een gevolg van het tekort aan vertrouwen in God. Ik denk echter dat we verdriet als emotie juist moeten erkennen. Eerder schree

Positief nieuws

Creativiteit laat ons meer ontdekken over hoe God ons geschapen heeft

We zijn gemaakt naar het evenbeeld van God de Schepper. Als ik kijk naar de wereld, de natuur en de verschillende mensen om mij heen dan dringt steeds weer tot mij door dat God zo onwijs creatief is. En wij zijn volgens Genesis gemaakt naar zijn even

Dagelijks leven

Hoever liggen tolerantie en liefde uit elkaar?

Een uitspraak die mij hoog op de irritatie-lijst staat bij mij is 'moet kunnen'. Niet alleen omdat de woorden onrechtvaardig gedrag toedekken, maar ook omdat ze vaak ongemeend zijn. Als ik kijk naar de wereld om mij heen hoor ik iedereen tegen elkaar

Positief nieuws

'Ik wil het graag zelf doen, terwijl God mij Zijn Waarheid wil geven voor de leugens in mijn hoofd'

Er zijn verschillende leugens die je soms proberen in te halen. Ondanks dat Jezus de ketenen van deze leugens verbroken heeft, moet je soms je best doen je boeien niet zelf vast te blijven houden. Een van de leugens waar ik mee blijf worstelen in mij

Positief nieuws

"In de stal van jouw hart is Jezus geboren"

Zo dichtbij, in de stal van jouw hart, is Jezus geboren. Immanuel, God met ons. Hoe bijzonder is het dat God zijn heerlijkheid aflegde om bij jou en mij te zijn? Wij, die zo veel verkeerd doen. Hij, zo heilig. Zonder afstand. In de stal van jouw hart

Positief nieuws

'Wij kunnen ons vol vertrouwen tot God wenden'; kies jij voor vertrouwen?

Vertrouwen is de basis van iedere relatie. Een leus waar je misschien wel mee om de oren wordt geslingerd. Het is echt waar. De relatie met mijn vriend werd serieus op het moment dat wij besloten elkaar te vertrouwen. Maar hoe zit dat in onze relatie

Positief nieuws

Op welke manier ben ik het evenbeeld van God?

Jij bent gemaakt naar het evenbeeld van God. Heb je daar weleens bij stilgestaan. Heb je weleens stilgestaan bij de eigenschappen en het karakter van de Heer? Dat ligt ook in jouw hart verborgen! Ik geloof dat door de Heilige Geest ontsluierd wordt.

Nieuws

"Wanneer God ons roept klinkt dit als een uitnodiging, niet als een gebod"

Een zacht tikje op je schouder. Iemand die even aan je mouw trekt. Zo voelt het voor mij wanneer God mij roept. Hij schreeuwt niet in mijn oor, komt niet met klappende pannendeksels mijn kamer binnenstampen. Nee, het is als een fluistering: Hé, kijk