Hitserie The Chosen kondigt première van vijfde seizoen aan

Het vijfde seizoen van hitserie The Chosen gaat binnenkort in première. Dat meldt CBN News. Ter ere van de lancering is een unieke samenwerking aangegaan met de wereldberoemde fotograaf Annie Leibovitz. Zij maakte drie portretten van sleutelmomenten uit Jezus' bediening die op de Times Square in New York zijn onthuld. De nieuwe beelden geven een visuele voorbode van wat kijkers kunnen verwachten in het aankomende seizoen.
Een onverwachte samenwerking met Annie Leibovitz
Fotograaf Annie Leibovitz, bekend om haar iconische portretten van wereldleiders en beroemdheden, raakte onverwacht betrokken bij The Chosen. Dallas Jenkins, bedenker en uitvoerend producent van de serie, had niet verwacht dat Leibovitz zelfs maar van de serie gehoord zou hebben, laat staan dat ze zou instemmen met een samenwerking.
Tot zijn verrassing was Leibovitz al maanden een enthousiaste kijker van The Chosen. “Ze werd erdoor gegrepen en is een enorme fan geworden", vertelde Jenkins. “Al jaren was ze van plan om iets doen met Bijbelse thema’s, maar niets sprak haar echt aan. Tot ze The Chosen ontdekte en dacht: ‘Dit móét ik doen.’”
Leibovitz maakte een drietal indrukwekkende portretten die sleutelmomenten uit het leven van Jezus verbeelden. De foto's richten zich onder andere op het Laatste Avondmaal en het verraad van Judas, thema’s die een belangrijke rol spelen in het komende seizoen. Leibovitz was onder de indruk van Jenkins’ werk: “Ik bewonder wat Dallas Jenkins doet. Hij is de kunstenaar van onze tijd als het gaat om het vertellen van Bijbelse verhalen.”
Lancering seizoen vijf
Het vijfde seizoen van The Chosen zal op een bijzondere manier worden gelanceerd. De eerste afleveringen zullen vlak voor Pasen in de bioscoop verschijnen als onderdeel van een driedelige serie. De makers van de serie kondigden het nieuwe seizoen als volgt aan: 'De tafel is gedekt. De mensen van Israël verwelkomen Jezus als koning, terwijl Zijn discipelen uitzien naar Zijn kroning. Maar in plaats van Rome te confronteren, keert Jezus de tafels van het Joodse religieuze festival om. Terwijl hun macht op het spel staat, zullen de religieuze en politieke leiders van het land er alles aan doen om ervoor te zorgen dat deze Pesach-maaltijd de laatste van Jezus wordt.'
Het seizoen richt zich op de gebeurtenissen die leiden naar Jezus' kruisiging en omvat krachtige scènes zoals de triomfantelijke intocht in Jeruzalem, de tempelreiniging en het verraad van Judas.
Dallas Jenkins hint op verrassingen: “Ook al kennen mensen de Bijbelverhalen, we brengen ze op een manier die trouw is aan de tekst, maar tegelijkertijd een menselijk perspectief biedt dat ze nog niet eerder hebben gezien.”
Jonathan Roumie, die de rol van Jezus vertolkt, voegt eraan toe: “De Hof van Getsemane was een enorm zware scène om te spelen. Ik probeerde me in te leven in de enorme pijn en strijd die Jezus daar doormaakte.”
Roumie ziet het vijfde seizoen als een voorbereiding op de climax van Jezus’ leven: “Dit seizoen bereidt de kijkers voor op de grootsheid van het offer dat Jezus op Golgotha bracht. Het is een aangrijpend en noodzakelijk voorspel op het zesde seizoen.”
Premièredata en internationale uitrol
Het vijfde seizoen wordt in fases uitgebracht. Vanaf eind maart zijn de eerste twee afleveringen in de Amerikaanse bioscoop te zien. De kaartverkoop voor deel twee (afleveringen drie, vier en vijf) start vanaf het moment dat de eerste twee afleveringen in première zijn gegaan. De kaartverkoop voor deel drie (aflevering zes, zeven en acht) volgt na verschijning van het tweede deel in de bioscoop.
Vanaf april zal The Chosen: Last Supper Part One ook internationaal in meer dan 40 landen worden gelanceerd, waaronder Brazilië, Mexico, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Duitsland, Polen, de Filipijnen en India. Na de bioscooplancering zal het vijfde seizoen beschikbaar komen via streamingplatforms zoals de The Chosen app, Apple TV, Amazon Prime en andere diensten.
Het succes van The Chosen
The Chosen heeft zich in korte tijd ontpopt tot een wereldwijd fenomeen. De serie, die het evangelie vertelt vanuit het perspectief van de mensen die Jezus ontmoetten, heeft een enorme schare fans verzameld.
Wat begon als een crowdfundproject, groeide uit tot de grootste door donateurs gefinancierde tv-productie ooit, met inmiddels meer dan 280 miljoen kijkers wereldwijd. The Chosen biedt de serie gratis aan via hun app, maar heeft ook zijn weg gevonden naar grote streamingdiensten zoals Apple TV en Amazon Prime.
Met seizoen vijf op komst, belooft The Chosen opnieuw harten te raken en kijkers mee te nemen in de laatste, ingrijpende dagen van Jezus op aarde. “We zijn er niet om kunstjes te doen", zegt Jenkins. “We zijn er om het evangelie tot leven te brengen. En dat is wat we ook dit seizoen weer zullen doen.”
Praatmee