Dit artikel is nu opgeslagen in je
dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.
De coronacrisis is voor veel bedrijven een flink probleem, maar voor de reisbranche misschien wel het grootste. “De afgelopen weken lag alles stil”, zegt Andreas van den Berg, hoofd marketing bij onder meer Beter Uit en DrieTour Reizen. Directeur Touroperating Ingrid van Denderen beaamt de impact: “Zeker aan het begin van de crisis had ik er wel slapeloze nachten van.” Toch is er ook hoop: “Je mag weten dat het in Gods handen ligt”, zegt Van den Berg. “Dan komt het goed, op welke manier dan ook.”
In Italië werd de ernst van de crisis snel duidelijk, zegt Van den Berg. “Ik woon zelf het grootste gedeelte van het jaar in Oostenrijk, vlakbij de Italiaanse grens. Daar werden vrij snel stevige maatregelen getroffen. In Nederland leek het alsof het lang niet serieus genomen werd. Toen hier in Tirol het hele gebied in absolute quarantaine werd gesteld, gaf dat de impact van de situatie wel aan.”