Waarom christelijke influencers de geloofsleiders van onze tijd zijn

De oudere generatie christenen kijkt regelmatig met fronsende wenkbrauwen naar jongeren en de enorme rol die social media in hun leven speelt. Maar we moeten influencers serieus nemen, stelt ondernemer en presentator Jan van den Bosch in zijn nieuwe column. Want christelijke influencers laten zien dat het geloof niet alleen thuishoort binnen kerkmuren. Ze zijn de nieuwe geloofsleiders van onze tijd. Lees zijn volledige column hieronder!
Sociale media, waarop ik zelf ā dat moet ik toegeven ā erg actief ben, krijgen vaak kritiek vanwege hun oppervlakkigheid. Maar wie goed kijkt, ziet dat deze platforms Ć³Ć³k een podium zijn voor het christelijk geloof. Christelijke influencers laten zien dat het geloof niet alleen thuishoort binnen kerkmuren. Juist in de digitale wereld kan het een krachtige impact hebben, zeker op de generatie tieners en jongeren.
Ik vond het fascinerend om in de uitzendingen van Hour of Power te spreken met twee christelijke influencers. Samen hebben ze op social media meer dan zes miljoen volgers. U leest het goed: zes miljoen. Glen Fontein (24) en Zaar Goedemans (21) laten zien hoe je via platforms als Instagram en TikTok geloof kunt delen met honderdduizenden jongeren.
Praatmee