HenkBinnendijk


Preekverslag

Henk Binnendijk wijst op één van de allergrootste denkfouten die christenen maken: "Ik sprak eenzijdig over de hemel"

“Als we aan de hemel denken, denken we over het algemeen aan de periode die aanbreekt wanneer we overlijden”, vertelt Henk Binnendijk in 2019 tijdens een preek op een Heartcry familiedag in Roermond. Binnendijk sprak daar over de hemel op aarde en la

Interview

Henk Binnendijk waarschuwt voor goedkope genade: "We willen een religie die niets kost"

“Er gaat heel veel mis in de kerk. Bijvoorbeeld de verkondiging dat je alleen maar hoeft te geloven dat Jezus voor je zonden is gestorven om een kind van God te zijn. Dat is echt onzin. En het is breed verspreid in de kerk.” Dat zegt Henk Binnendijk

Interview

Henk Binnendijk verwondert zich over extremen binnen de kerk: "Ik vroeg me af of er twee Goden zijn"

"Het ligt niet voor de hand dat je zomaar naar God kunt gaan. Die reis maak je niet fluitend." Aan het woord is spreker en auteur Henk Binnendijk. Hij vertelt over twee verschillende evangeliën waar hij tijdens zijn bediening mee in aanraking kwam en

Interview

Henk Binnendijk ziet lauwheid in de kerk: "Zonder bekering ben je geen kind van God"

“Soms ben ik weleens bang dat er in onze kerken massa’s mensen rondlopen die gedoopt zijn, belijdenis hebben gedaan, actief zijn in het kerkenwerk maar zich nooit daadwerkelijk hebben bekeerd.” Aan het woord is prediker en auteur Henk Binnendijk. Naa

God

Henk Binnendijk ziet dat veel christenen een verkeerd beeld hebben van de hemel

De hemel houdt Henk Binnendijk bezig. Niet omdat hij nu een dagje ouder wordt. De tachtiger verlangt namelijk al naar de hemel vanaf het moment dat hij tot geloof kwam. In zijn boek gaat hij daar verder op in. 'Hoe ziet de hemel eruit?' is een boek w

God

Henk Binnendijk vertelt wat er volgens hem na de dood gebeurt: "Een christen sterft sowieso niet"

De hemel houdt Henk Binnendijk bezig. Niet omdat hij een dagje ouder wordt. De 85-jarige spreker en schrijver verlangt al naar de hemel vanaf het moment dat hij tot geloof kwam. In zijn nieuwe boek gaat hij daar verder op in. 'Hoe ziet de hemel eruit

Interview

Henk Binnendijk ontdekte een in Gods koninkrijk belangrijk principe

Hij schreef al vele boeken, maar nog nooit bracht het schrijven van een boek hem zo dicht bij God. In ‘Het geheim van David’ mediteert Henk Binnendijk over de psalmen van David. Cvandaag sprak uitgebreid met hem. Henk vertelt onder meer hoe God altij

Interview

Volgens Henk Binnendijk hebben wij God klein gemaakt: "Onze aandacht voor God is buitengewoon gering"

“Wij hebben een plan bedacht waardoor de aarde in 2050 klimaatneutraal is. En dan zijn alle problemen voorbij! Geloof jij het? De Bijbel geeft een totaal andere boodschap.” Dat zegt Henk Binnendijk in gesprek met Cvandaag. Hij schreef het boek ‘Op we

Interview

Volgens Henk Binnendijk heeft televisie christenen "ongelooflijk wereldgelijkvormig" gemaakt

“Televisie heeft christenen ongelooflijk wereldgelijkvormig gemaakt.” Dat is de mening van EO-coryfee, oud-programmamaker en prediker Henk Binnendijk. In dit derde deel in een vierdelige artikelreeks spreken we met Henk over het verwisselen van de ee

Interview

Volgens Henk Binnendijk draaien we de belangrijkste geboden van God om

“We moeten God liefhebben boven alles en onze naaste als onszelf. Een typisch kenmerk van onze tijd is dat we dit omdraaien”, aldus spreker en auteur Henk Binnendijk. Volgens hem kunnen we juist veel meer voor mensen om ons heen betekenen door hen op

Interview

Drie redenen waarom Henk Binnendijk verlangt naar de hemel

De hemel houdt Henk Binnendijk bezig. Niet omdat hij nu een dagje ouder wordt. De tachtiger verlangt namelijk al naar de hemel vanaf het moment dat hij tot geloof kwam. In zijn nieuwe boek gaat hij daar verder op in. 'Hoe ziet de hemel eruit?' is een

Interview

Henk Binnendijk ziet dat 'christelijk' Europa een grote schuld op zich heeft geladen

De hemel houdt Henk Binnendijk bezig. Niet omdat hij een dagje ouder wordt. De tachtiger verlangt namelijk al naar de hemel vanaf het moment dat hij tot geloof kwam. In zijn nieuwe boek gaat hij daar verder op in. 'Hoe ziet de hemel eruit?' is een bo

Interview

89-jarige Henk Binnendijk is vol levenslust: "Maar als God mij vandaag thuishaalt is dat prima"

89 jaar is hij inmiddels, maar nog steeds is prediker en auteur Henk Binnendijk vol levenslust. Hij hoopt dan ook nog een poosje op deze aarde te mogen blijven: “Niet voor mezelf of omdat ik geen afscheid kan nemen van dit leven, maar omdat ik nog zo

Interview

Henk Binnendijk over de allermoeilijkste periode in Jezus' leven: "Juist toén bleef de hemel gesloten"

De hemel houdt Henk Binnendijk bezig. Niet omdat hij een dagje ouder wordt. De 85-jarige spreker en schrijver verlangt namelijk al naar de hemel vanaf het moment dat hij tot geloof kwam. In zijn nieuwe boek gaat hij daar verder op in. 'Hoe ziet de he