Grootse posteractie in Duitsland moet mensen weer naar de kerk brengen

Door heel Duitsland hangen sinds kort 30.000 grote posters die mensen willen aanmoedigen om opnieuw na te denken over God en geloof. Dat meldt Evangelical Focus. De campagne, ‘Die Erinnerung 2026’, is een initiatief van de christelijke omroep Bibel TV. Volgens de omroep is het zaak dat God weer 'onderwerp van gesprek' wordt.
Volgens Kai-Marcus Thäsler van de Outdoor Advertising Association zorgt de actie ervoor 'dat elke Duitse burger de kans heeft om de boodschap te zien.' De posters hangen zowel in grote steden als in kleine dorpen.
De posters tonen zinnen als: 'Iemand is heel enthousiast over jou', maar ook vragen als: 'Hoe vind je liefde?' en 'Is er iemand die mij leuk vindt zoals ik ben?' Ze eindigen allemaal met de uitnodiging: 'Meer in jouw kerk en op Bibel TV.' Naast de posters verschijnen ook online advertenties, flyers en ansichtkaarten.
God moet weer 'onderwerp van gesprek worden'
De initiatiefnemers leggen uit dat het doel is 'om zoveel mogelijk mensen in Duitsland te herinneren aan de vraag naar God' en om hen uit te nodigen 'om een eerste of nieuwe stap te zetten in een lokale kerk.' Bibel TV wil bovendien 'het bewustzijn voor geloofsvragen vergroten en kerken samenbrengen.'
Volgens de organisatie moet God 'weer onderwerp van gesprek worden.' “In kerken en gemeenten, in christelijke organisaties, maar ook in persoonlijke gesprekken tussen mensen in het dagelijks leven, over alle kerkmuren heen”.
Oproep aan lokale kerken
Bibel TV moedigt kerken en christelijke organisaties aan om gebruik te maken van de aandacht die de campagne oplevert. Zij mogen lokaal vervolg geven aan de campagne en worden uitgenodigd om ervoor te bidden. De omroep stelt digitale materialen beschikbaar die plaatselijk aangepast kunnen worden.
“Jullie plekken van geloof zijn ruimtes waar mensen echte ontmoeting, verbondenheid en antwoorden kunnen vinden. Gebruik de campagne als een deuropener”, aldus de organisatie.
Matthias Brender, hoofd van Bibel TV, zegt: “We nodigen alle christenen en gemeenten van harte uit om deze campagne te gebruiken als startpunt voor gesprek. Buren, collega’s en vrienden zullen de posters zien, waardoor het makkelijker wordt om over God te praten.”
Oecumenisch mediaplatform
Bibel TV omschrijft zichzelf als 'een christelijk oecumenisch mediabedrijf' dat vooral middels giften wordt gefinancierd. Het is een non-profitorganisatie met 16 aandeelhouders. De katholieke en protestantse kerken in Duitsland bezitten ieder 12,75 procent van de aandelen.
































Praatmee