Breng het Evangelie naar de Sahel

Gesponsord 2 december 2020 Operatie Mobilisatie
sahel operatie mobilisatie

Veertig procent van de wereldbevolking heeft nog nooit gehoord dat Jezus Christus stierf om hen eeuwig leven te geven! Als wij, volgelingen van Jezus, dit niet aan hen vertellen, zullen ze menselijkerwijs nooit gered worden. Het is onze opdracht om hen het Evangelie te brengen. Maar wie zijn deze onbereikte mensen? En de belangrijkste vraag is: wie gaan naar hen toe om het goede nieuws te vertellen?

Er wonen 150 miljoen mensen en leven 354 stammen die volledig onbereikt zijn met het Evangelie.

Operatie Mobilisatie richt zich op een aantal specifieke regioā€™s, namelijk het Himalayagebergte, de Sahel, de Noord-Kaukasus en Mekong-regio. In de komende vijf jaar willen we als Operatie Mobilisatie alleen al in de Sahel 300 kerken stichten: levende gemeenschappen van Jezus-volgers. De Sahel is een gebied over de volle breedte van Afrika, net onder de Sahara-woestijn. Denk hierbij aan landen als Sudan, Nigeria en MauritaniĆ«. Hier wonen 150 miljoen mensen en leven 354 stammen die volledig onbereikt zijn met het Evangelie.

Barikisu is zoā€™n meisje dat nog nooit van Jezus heeft gehoord. Ze is 11 jaar oud en deel van de eeuwenoude Fulani-stam. Ze leidt een nomadenbestaan in het Sahel gebied en wordt volgens haar cultuur binnenkort uitgehuwelijkt. Wij geloven dat God haar leven wil vullen met Zijn liefde, zodat ze wordt gered en in Hem een hoopvolle toekomst heeft. Dit geloven we niet alleen voor Barikisu, maar voor alle onbereikte mensen.

Net als in het Bijbelboek Handelingen willen wij discipelen uitzenden om te bouwen aan een levende gemeenschap van Jezus-volgers

We trainen lokale gelovigen om de harten van mensen en families zoals die van Barikisu te winnen voor Jezus. Net als in het Bijbelboek Handelingen willen wij discipelen uitzenden om te bouwen aan een levende gemeenschap van Jezus-volgers. Zo krijgen ook deze mensen een kans om Jezus te leren kennen.

Peter komt uit Zambia en besloot op jonge leeftijd om zijn hele leven te wijden aan het verspreiden van de genadeboodschap van Jezus. ā€œIk liet mij samen met een andere landgenoot trainen voor mijn missie en vertrok naar de Sahel. Ik geef Engelse les, bouw aan vriendschappen en zie dat de Heilige Geest harten aanraakt. Sommige leerlingen vertellen mij dat ze geloven dat Jezus is gestorven voor hen. Toch durven ze hem niet te volgen. Ze zijn bang voor wat er met hen gaat gebeuren als ze openlijk voor hun geloof uitkomen. Voor velen in de Sahel betekent de beslissing om Christus te volgen, het risico lopen om familie, vrienden en levensonderhoud te verliezen. Sommige nieuwe gelovigen van ons team hebben de stad helaas moeten ontvluchten. Toch zie ik dat God werkt, omdat ik geloof dat God altijd buitengewone dingen wil doen door ā€˜gewoneā€™ mensen. Als ik over 100 jaar nog de kracht heb, kun je mij nog steeds vinden op het zendingsveld: iedereen verdient een kans om Jezus te leren kennen".

In de eerste plaats door te bidden, maar ook door te gƩven. Kijk op www.operatiemobilisatie.nl/sahel hoe jij kunt meedoen.

ā€œWant de Heer heeft ons het volgende opgedragen: 'Ik heb je bestemd tot een licht voor alle volken om redding te brengen, tot aan de uiteinden van de aardeā€™.ā€ Handelingen 13:27

Beluister onze podcast

#341 Jeffrey & ds. M. Messemaker over '7 oktober', pro-Palestijnse demonstranten en Israƫl-visie PKN
Bekijk alle afleveringen
Of beluister op:
Luister naar
0:00

Meerartikelen

Kamala Harris
Nieuws

Kamala Harris onder vuur na spottende opmerking op rally: "Ergste nachtmerrie voor christenen"

In de Verenigde Staten is ophef ontstaan nadat de Democratische presidentskandidaat Kamala Harris tegen christelijke demonstranten zei dat ze op de verkeerde rally (verkiezingsbijeenkomst red.) waren. ā€œJezus is Koningā€ en ā€œJezus is Heerā€, riepen ze o

Mirjam Bikker
Nieuws

CU-leider Mirjam Bikker wil niet direct nieuwe verkiezingen bij val kabinet

Mocht het huidige kabinet-Schoof vallen, vindt ChristenUnie-leider Mirjam Bikker dat er niet direct nieuwe verkiezingen moeten komen. Dit stelde Bikker in het NPO-radioprogramma 'Sven op 1'. De CU-voorvrouw pleit liever voor een nieuwe informateur en

Noord-Koreanen
Nieuws

Noord-Koreanen volgen bijbelstudie op de camping

Bij Noord-Koreaanse christenen denken we al snel aan de strafkampen waar ze kunnen belanden als het regime ontdekt dat ze niet Kim Jong-un, maar Jezus als hoogste Heer aanbidden. We hebben misschien een beeld van gelovigen die stiekem hun Bijbel leze

David Tupan
Levensverhaal

Oprichter motorclub Satudarah vertelt over zijn bekering: "Ik wil vissen in de vijver van de Heer"

David Tupan, oprichter van de beruchte motorclub Satudarah, heeft een leven geleid vol strijd, geweld en succes in de motorwereld. Maar nu, op zestigjarige leeftijd, vertelt hij hoe God op een krachtige manier in zijn leven kwam en alles veranderde.

Ds. H. Ottema
Video

HHK-predikant vergelijkt mobiele telefoons met ontplofte Hezbollah-piepers

Vorige maand ontploften in Libanon duizenden mobiele piepers van de terroristische groepering Hezbollah. Daarbij vielen tientallen doden en raakten minstens 2700 mensen gewond. HHK-predikant ds. H. Ottema vergeleek de ontplofte Hezbollah-piepers onla

Wilkin van de Kamp
Video

Wilkin van de Kamp had onreine gedachten: "Ik durfde het niet aan mijn vrouw te vertellen"

"Toen ik net getrouwd was, worstelde ik met onreine gedachten. Ik durfde het niet aan mijn vrouw te vertellen", aldus Wilkin van de Kamp. De christelijke spreker en schrijver vertelt in een nieuwe aflevering van de serie 'Begin je dag met God' dat hi

Australische vlag
Nieuws

Ondanks daling aantal christenen in Australiƫ wil christelijk netwerk 300 nieuwe kerken planten tegen 2030

Uit recente cijfers van het Statista Research Department blijkt dat het aantal Australiƫrs dat zich christen noemt flink afneemt. Toch blijven veel kerken gemotiveerd om het evangelie met de natie te delen. Zo wil het netwerk Reach Australia tegen 20

Marjolein Faber
Nieuws

CU-jongeren verspreiden Fabertjeskrant met uitlatingen PVV-minister

Dinsdag 22 oktober komt PerspectieF (ChristenUnie-jongeren) met de eerste uitgave van de Fabertjeskrant. In deze krant staan de uitlatingen van minister Marjolein Faber (Asiel en Migratie) centraal, die het nieuws de afgelopen maanden hebben gedomine

Meerartikelen

Loofhuttenfeest
Video

Video: Wat iedere christen zou moeten weten over het Loofhuttenfeest

Soekot, het Loofhuttenfeest, is een van de Bijbelse feesten waarover je kunt lezen in Leviticus 23. Soekot is het derde feest op rij na Rosj Hasjana (Joodse Nieuwjaar) en Jom Kipoer (Grote Verzoendag). BlijdschapSoekot is een feest dat maar liefst ze

Herman van Wijngaarden
Dagelijks leven

Bidden voor jeugdwerk mag en moet niet vrijblijvend zijn

Jaren geleden, toen ik leider van de tienerclub in mijn gemeente was, bad ik specifiek voor een van de tieners. Zijn thuissituatie was erg lastig en zelf was hij ook niet de makkelijkste. Op de een of andere manier kreeg ik het op mijn hart om voor h

Psalmen Challenge
Podcast

Psalmen Challenge: in deze podcast bespreken christenen Psalm 55

Symfonie van het hart is de psalmenchallenge die jou voorziet van alles wat je nodig hebt om het hele psalmenboek uit de Bijbel door te gaan. Teun van der Leer, Remko Ongersma en Peter Kruijt, de initiatiefnemers van de Psalmen Challenge, bespreken s

Bidden voor zieken
Nieuws

Tweedaags congres voor christelijke gezondheidsprofessionals

Op donderdag 24 en vrijdag 25 oktober vindt in ā€˜De Basiliekā€™ te Veenendaal een bijzonder congres plaats voor christelijke gezondheidsprofessionals. Het evenement richt zich op zorgverleners die hun geloof willen integreren in hun dagelijkse praktijk.

CGK Kerkendag
Video

CGK Kerkendag 2024 in het teken van verootmoediging en ontmoeting

De Kerkendag van de Christelijke Gereformeerde Kerken (CGK) wordt binnenkort gehouden op 9 november in Bunschoten. Deze editie zal in het teken staan van verootmoediging en ontmoeting. Het programma is een mooie afwisseling van samen zingen, bidden e

Somalia
Nieuws

Tot Jezus bekeerde moslim voor derde keer aangevallen door eigen familie in Somaliƫ

Een Somalische christen die eerder in mei en juli werd aangevallen, is op 5 oktober opnieuw mishandeld door zijn moslimfamilie. Zijn familieleden verdenken hem ervan christelijke gebedsbijeenkomsten te leiden, zo vertelt Mohammad Abdul.   Abdul, een

Jan en Nellie van Dooijeweert
Opinie

Zeg niet te snel dat een Bijbelvertaling slecht is

Veel mensen begrijpen het niet en vaak willen ze het ook niet begrijpen. Ze willen het bij het oude houden, maar begrijpen niet dat jongeren het moeilijk vinden om de oude taal van de Statenvertaling (SV) te begrijpen. Laten we Gods Woord doorgeven.

Vrouw leest bijbel met man
Verdieping

Een christelijke zorgverzekering: wat houdt dit in?

In de laatste weken van het jaar kun je weer overstappen naar een andere zorgverzekeraar. Dit kan handig zijn als je wilt besparen op je maandpremie. Of juist als je op zoek bent naar een verzekeraar die goed past bij jouw zorgbehoefte. Wat voor jou

Jeffrey Schipper
Opinie

Bij een eindtijdobsessie ligt geestelijke obesitas op de loer

Vacature: hoofdredacteur ā€˜Eindtijdbodeā€™ gezocht. Als ik dit vijftien jaar geleden voorbij zag komen, zou ik zeker een sollicitatiebrief hebben geschreven. Ik kampte destijds met een eindtijdobsessie. In combinatie met mā€™n opleiding Journalistiek, was

ds. J. Lohuis
Video

Ds. Lohuis wijst in ernstige preek op de realiteit van de hel

"De Bijbel leert dat er tweeƫrlei bestemmingen zijn: de hemel of de hel. Daar zit echt niets tussen. Vaak wordt de Heere Jezus als een doekje voor het bloeden voor geschilderd. Ik spreek bewust over de hel om de ernst van deze werkelijkheid te accent

Ds. J. G. Schenau
Nieuws

Ds. J. G. Schenau keert terug naar CGK Goes

Ds. J. G. Schenau (foto) gaat voor de tweede keer als predikant van de christelijke gereformeerde kerk in Goes aan de slag. De dominee uit Nunspeet heeft het beroep aanvaard. Schenau was eerder van 2007 tot 2018 predikant van de Maranathakerk. De CGK

Otto de Bruijne
Column

Jezus belooft leven en overvloed: wat betekent dit voor jou?

Jezus belooft ĆØn leven ĆØn overvloed. Niet Ć©Ć©n, maar twee zegeningen. Overvloed komt bovenop leven. IsraĆ«l leefde in de woestijn. Kwakkels, manna en water uit de rots was hun overlevingsrantsoen. Genoeg voor elke dag. Maar daarbovenop ontvingen zij he